ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Национален стадион в Пловдив

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
Коментари?
Bayern Munchen 1900 написа на 27.11.2010 г.:
Българският национален отбор по футбол ще заиграе на нов стадион най-рано след 3 години.



Той ще се построи по всички правила на ФИФА и УЕФА. В момента се прави градоустройствено проучване на терен от 100 дка във Враждебна. То ще приключи до 10 дни и трябва да даде отговор дали теренът е подходящ.



"Земята е държавна, но не е на спортното министерство. Все още няма решение за отреждането и. Това ще стане, ако проучването покаже, че е подходяща за стадион", обясни главният архитект на София Петър Диков.



Той отказа да посочи точното място на парцела, който се проучва, и на кое ведомство е.



Според запознати обаче имотът е близо до летището край бул. "Ботевградско шосе" и вероятно е на военното министерство.



Теренът е отдалечен от центъра и няма да предизвиква транспортен хаос в града и километрични тапи при всеки мач.





Според плановете на Столичната община оттам ще минава и линия на метрото. Районът ще влезе в третия метродиаметър, чието трасе в момента е във фаза предпроектно проучване.



Идеята е там подземната железница да е от типа леко метро. Намеренията на София са да кандидатства за финансиране на третия лъч през 2013 г.



Идеята е да направим стадион само за футбол и на него да не се провеждат други състезания. Обсъжда се съоръжението да е за 50-60 хиляди зрители. Такъв стадион ще струва около 110 млн. лева. В кризата държавата не може да извади подобна сума, затова в изграждането му трябва да се привлече и частен инвеститор. Обмисля се към стадиона да има хотелска част или търговски център, с които да предизвикаме интереса на бизнеса, разказа Диков.



Според него, ако се осигури пълно финансиране, стадионът може да е готов след 3 години.



В края на юни в интервю за "24 часа" Диков каза, че сегашният Национален стадион "Васил Левски" не е на подходящо място. Защото, ако се сбъдне мечтата на всички фенове 2-3 български отбора да влизат в евротурнирите и да не отпадат още в първия кръг, ще има блокади в центъра на столицата няколко пъти седмично, и то в делнични дни.



Затова Диков призова софийските клубове Левски и ЦСКА да участват заедно с държавата в изграждането на нов стадион, на който да играят не само националите, но и грандовете.



"Има възможност софийските клубове да се включат в изграждането. Всичко е въпрос на преговори. У нас обаче никой не иска да е партия с някого. Ако се постигне съгласие, това ще е положително не само за националния отбор, но и за самите клубове. На клубен стадион се играе веднъж на две седмици, а феновете ходят все по-рядко на мач. Трябват обаче средства за охрана и поддръжка на съоръжението, които не са никак малко и на клубовете трудно им излиза сметката.



Ако те се включат, на новия национален стадион ще се играе 1-2 пъти седмично и инвестицията ще се върне много по-бързо, аргументира се Диков. Възможно било на стадиона да се правят и концерти, но рядко и само на големи звезди, които да го напълнят.



Според главния архитект стадион "Васил Левски" няма да бъде съборен. Ще се ползва за тренировки и за състезания по лека атлетика.





Последен е новият "Академик"Последният стадион, който е строен в София е новият "Академик" над зала "Фестивална". Той трябваше да е готов за студетските игри през 1977 година, но не бе завършен, а бе пуснат година по-късно. След изпадането на Академик и идването на демокрацията съоръжението въобще не не използва.



Строежът на стадион може да започне единствено след завършването на новата зала на 4-и километър, обясниха от спортното министерство. Промените в закона пък ще помогнат за по-бързото намиране на инвеститор в него. Сега се обмисляло и какво да се прави с подхода към залата, което се оказа и най-опасното място в София.




spiker написа на 14.05.2010 г.:
Транспортът до стадиона е на максимум 1 час път от всяка част на града(17 линия целия маршрут изминава за 1 час(тракия-гребната)). Също така около стадиона минават 10,15 и 37, 16 и 10 маршрутки и около още 5 линии през ресторант Стадиона, който е в близост до гребната. Атракции са гребния канал и парка който имат на разположеие посетителите. Мол Пловдив е наблизо, парка на Братската могила е наблизо, а транспорта от централна гара/автогара Юг е около 20-30 мин до ресторант Стадиона със линия 18(а нищо не пречи да се пуснат още 2 линии - от гарата до стадиона). От центъра е също около 20-30 мин със линия 10(долу на подлеза). От гара Филипово и Автогара Север може да се хване 99 също до ресторанта, от гара Прослав 222 минава в близост до Стадиона, изобщо от всеки квартал и гара има транспорт и откъдето и да сте дошли не е нужно прикачване(има и малки изключения - Кичука, Изгрев...). Транспорта е сравнително редовен. Също така има много какво да се види в Пловдив от културна гледна точка.

sveti dimitar написа на 23.03.2010 г.:
Това решение е супер, но дървените глави няма да раэрешат. Пловдив се намира на уникално място със супер климат и с най-вярната публика. Българи от раэлични градове ни подкрепят, эатова им благодарим!!! Успех на Пловдив!!!

GRIPEN написа на 16.03.2010 г.:
Какво става джинго? Още ли си на митницата?

dgingibi написа на 15.03.2010 г.:
Хубаво би било нашият Стадион който е и мой , да стане Национален , но трябва да се даде на човек със много пари , а в ПЛОВДИВ няма кой да даде тези пари , даже и от държавата , няма истински БЪЛГАРИ , те перат само пари със пералня . Дано се намерат Хора и да постигнат мечтата на всички ПЛОВДИВЧАНИ , успех ПЛОВДИВ , Дано , Дано , Дано !!!!!

angelsto написа на 14.03.2010 г.:
с парите за стадион в.левски можеха да постият поне рти други и то много по модерни

ventsy написа на 11.03.2010 г.:
Има как да стане, ако концесионера влезе във владение утре и работата започне това лято или най-късно догодина по това време. За съжаление концесионерът няма да подпише договора понеже няма пари.

for all написа на 11.03.2010 г.:
Чета на разни места че местят националите в Бургас за 2 години,това означава че нашия стадион,ако дай боже тази инициатива се приеме,ще има достатъчно време да се отремонтира и завърши! Ако тази идея се осъществи и се вземе на сериозно от кметове и държавници,това ще е една от най-хубавите и най-заслужени за футболния ни град,предобивки! Радвам се че тази тема се разпространи навсякъде но мисля че без сериозен натиск от държавата и в частност нашите оправници,нищо няма да стане! Ако другаря Славчо иска да запише името си със златни букви в историята на града ни,сега е момента да се позамисли и да действа а не да се занимава само с частни ФК! НАПЪЛНО ПОДКРЕПЯМ ТАЗИ ИНИЦИАТИВА И СЪМ УБЕДЕН ЧЕ ТЯ ИМА КАК ДА СТАНЕ,САМО ТРЯБВА ДЪРВЕНИТЕ ДА ОСЪЗНАЯТ ЧЕ НЕ ВСИЧКО В ТАЯ ДЪРЖАВА ТРЯБВА ДА Е В СОФИЯ!ПЛОВДИВ Е ВЪЗМОЖНО НАЙ-ПОДХОДЯЩОТО МЯСТО ЗА НАЦИОНАЛЕН СТАДИОН!!! И ЗА ТОВА ЧЕ Е ЦЕНТРАЛЕН ГРАД И ЗА ТОВА ЧЕ КЛИМАТА ТУК Е НАЙ-ПОДХОДЯЩ И ЗА ТОВА ЧЕ СТАДИОНА ВИНАГИ ЩЕ ПРЪЩИ ПО ШЕВОВЕТЕ,НЕЗАВИСИМО С КОЙ ИГРАЕМ! АКО ТОВА СТАНЕ,БГ ФУТБОЛА ЩЕ СЕ ИЗСТРЕЛЯ КАТО РАКЕТА В КОСМОСА ЗА СЪВСЕМ КРАТКО ВРЕМЕ! АКО НЯКОЙ ОБИЧА БЪЛГАРИЯ И В ЧАСТНОСТ БГ ФУТБОЛА НЕКА ДА ПОМОГНЕ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕТО НА ТАЗИ УНИКАЛНА ИДЕЯ!

7G написа на 11.03.2010 г.:
Има как да стане,въпросът е,че е много трудно.

ventsy написа на 10.03.2010 г.:
Няма как да стане. Дори и да започне ремонта утре, ще отнеме няколко години за да достигне това равнище. През това време Васил Левски ще го оправят и мачовете ще се върнат в София. Щем нешем, София е 1.5 милиона като добавиш и по малките градове наоколо - 2 милиона. За съжаление Пловдив няма как да събере толкова потенциална публика.

Това на страна, концесията е страшно забатачена. Ето вижте ако искате моя въпрос към общинската администрация за концесията на стадиона : //potrebiteli.plovdiv24.bg/groups/203/topics/827.html

Нефтохимик 1962 написа на 10.03.2010 г.:
Капацитета на "Нефтохимик"(Лазур) е 18 037 седящи места-за този нац.отбор който имаме в момента е достатъчен,но да се надяваме че един ден ще имаме по-силен отбор.Стадион "Пловдив" много ме кефи на външен вид,дано да е и здрав и да няма проблеми.А и Пловдив е много голям град,и е в центъра на България

Веселин Пд написа на 10.03.2010 г.:
Ако летището ти е проблема, не го мисли. Вече е международно, скоро откриха обновения терминал. А вчера чух, че планират вече редовни полети до Лондон, някой град в Германия и друг в Испания. Дано да стане.

Иначе съм приятно изненадан, че фен на Нефтохимик ни подкрепя за това. Особено имайки предвид какъв хубав стадион имате. За съжаление май не е с особено голям капацитет.

Нефтохимик 1962 написа на 10.03.2010 г.:
С две ръце съм за Пловдив ! Наистина там ще е уникално.Само не знам как стои въпроса с въздушния транспорт.Едно от изискванията мисля че беше града да има международно летище.Иначе безпорен е факта че в Пловдив ще се събира повече публика от София,дори и срещу по-посредствени противници.

Кирил Налджиев написа на 10.03.2010 г.:
ЗА идеята съм. Даже бих казал, че благодарение на Пловдив и едноименния стадион, националния отбор си има и стадион и публика.

Нека малко обобщим нещата.

Локация - Тук Пловдив няма как да има конкуренция в цяла България изобщо. Причините са няколко:

- Пловдив както и да го гледаш си е в центъра на България, а не като София, Варна, Бургас и Русе, пръснат по краищата на страната, погледнато териториално.

- Спортният комплекс, където се намира стадиона, е уникален на Балканите. Стадиона е огромен, а има място за паркиране, ако ще и всеки един отделен зрител да си дойде с автомобила. И въпреки това си се намира в града, а не както е в цял свят в покрайнините.

Публика - Тук пак нещата са без коментар.

- Едва ли има по-изстрадала биологична единица от пловдивския футболен запалянко и въпреки трагичното съсътояние на отборите му рпез годинтие, той никога не ги е оставял. Националния отбор отдавна е средняк-слабак, но в Пловдив стадиона му на домакинските пак ще е пълен и Бербатов, Стилян и компания ще бъдат подкрепяни неистово дори в 90-та минута да падат с 0:5. А дали ен им трябва точно това?

- Ще се събира повече публика от София И заради факта, че е удобен като дестианция на запалянковците от всички големи градове в страната - морските, Русе, Загорите и т.н.


Проблемите:

През годините ДЪРЖАВАТА вианги е била основната спирачка за реконструкцията ан стадиона. Тя го съсипа буквално, ясно защо, заради централизацията в София. На такива като Перуци все едно им бъркаш някъде с кол като се сетят за Пловдив, а като чуят алтернативата Пловдив да има най-хубавия стадион и получават няколко микро инфаркта, та как да позволят идеята да се осъществи.

Концесията - Общината си свърши работата, даде го на концесия в момента в който успя да си го вземе, но от тогава концесионера се ослушва и май няма намерение да го направи. А в крайна сметка без неговата воля и пари, няма как да се случат нещата.

Като цяло това е вярното решение за националния отбор, но въпреки,ч е всички го знаят, то в България едва ли ще се случи.

Веселин Пд написа на 10.03.2010 г.:
Има логика - все пак на хората от Варна, а и Бургас ще им е много по-удобно да идват в Пловдив за мача на националите. Освен това София не заслужава национален стадион със смешно ниските посещаемости, които правят там.

Restless написа на 10.03.2010 г.:
След като се обяви, че Васил Левски скоро няма да има лиценз за мачове на националния отбор се реши да се строи нов стадион. ЗАЩО?? Имаме национален стадион - най-големият в България. Трябва му реконструкция. Да, това е стадион Пловдив. Щом стотици хора от различни градове подкрепят идеята националният стадион да е в Пловдив - какво чакат ?!?! Подкрепете и вие идеята ;)


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: