ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Строителство

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
Възраждането на една отминала идея - S bahn (идеи за алтернативен транспорт)
Miro ffffffUuu написа на 06.08.2017 г.:
Всички са за,за,за,за, но когато ще трябва да дадат пари ще са против,против,против ... билетите ще са 10-15 лв мин, а както всички са свикнали на 80ст. газ и 2-3лв от субсидираното БДЖ, просто не виждам как ще имаме нещо такова

колио колев написа на 17.01.2010 г.:
Аз не знам,защо се поставя такава тема изобщо за град Пловдив?Тук не може да се построи качествена пътна отсечка от светофар до светофар,та камо ли с-бан.За пример ще ви дам новопостроената отсечка на бул България между кръстовищата на булеварда с улиците Средец и В.Априлов. Шахтите стърчат на 15 сантиметра от нивото на пътя.Гениален инжинерен замисъл!

А относно с-бана,това е много удобен транспорт.Мисля ,че за размерите на град Пловдив той ще е рентабилен ,тъй като ще стига и до близките крайни квартали/Труд,Ягодово,Войводиново/Всеки който използвал този транспорт знае предимствата му.Аз като съм в чужбина се двива само с него в рамките на града.Но в Пловдив това е само мечта!

fisher написа на 12.12.2009 г.:
Коментарът на Константин е много верен. За да станат кардинални промени в градския транспорт като цяло се иска сериозно управлени на общината и най-вече кадърни и умни хора, а не провинциално мислещи като Славчо и неговия колектив.

tkirov написа на 12.12.2009 г.:
Ааа Роско, знаем разликата между С-бан и щтрасенбан. Едното означава Stadtsbahn, демек градска железница, а другото е трамвай /буквално - улична железница/. И двете при умно планиране и двете имат място в Пловдив.

Konstantin написа на 11.12.2009 г.:
Хора идеята е много добра за Пловдив. Аз живея във виена и с-бан системата е доста развита. И е доста надеждна. Проблем с разширяването не е толкова голям. Не е задължително да си има оделна линия само за с-бан-а. Но първо трябва да имат шофьорите култура на каране и тогава да стане това. А как става тази култура? да не мислите че тука хората са много праведни и си спазват законите. Да! Те ги спазват, защото глобите са жестоки. 1вата година която бях тука с кола ми я вдигнаха 5 пъти докато се науча да разбирам къде мога да паркирам и къде не.Работата е че това няма да стане заради хора като славчо и славчовица.Аз уча тука политика във Виенския държавен и мисля, след като завърша да започна работа от Пловдив. Също така имам 5-6 приятеля из цяла Европа който вмомента и те изучават политика и европейстика. Така, че не се притеснявайте след 4-5-6-7 години всички псевдокомунистокапиталисти ще са измрели, ние само ще трябва да се преборим с тяхните синове и щерки.

smilodont написа на 04.12.2009 г.:
Още малко и ще се сьглася ,само дето не виждам кьде в центьра има достатьчно широки булеварди . Те за един мост едвам намериха разрешение , макар че и то не е както трябва .

fisher написа на 03.12.2009 г.:
За С-бан има смисъл, ако минава през самия център на Пловдив и то, ако минава,трябва да е подземно и то доста дълбоко.Надземно няма как да стане.Както виждате центърът на Пловдив е доста гъсто застроен. За реализацията на подземно преминаване на С-бан ще го оскъпи много, трябва сериозен пътникопоток за да е рентабилен и да оправдае строителството му.До колкото за скоростен трамвай е доста по достъпния алтернативен транспорт за Пловдив, поне на този етап.А отностно коментара на smilodont за ширината на улиците в Пловдив имат възможност за такъв транспот поне в тези градове кадето съм виждал скоростни трамваи улиците са със същата ширина. До колкото за евентоално допълнително платно, замислете се то почти няма булеварт в Пловдив от заета лента от паркирали автомобили.Предимствата на трамваите са големи, освен че са екологично чист транспорт един състав има капацитет колкото два три автобуса. В Пловдив такъв тип трамваи може да заменят автобусни линии като 29,12,10 та дори и 4 и 9. По споменатите от мен автобусни линии по които вървят автобусите булевардите са достатъчно широки за скоростен трамваи. Увериавам ви, тези трамваи се движат доста по бързо от автобусите и тролейбусите.

роско написа на 03.12.2009 г.:
Вие бъркате С-бан и щрасенбан, може и в самото начало, като понятие да имано предвид щрасенбан, а да е написано с-бан... За щрасенбан според мен е трудно да се говори, но с-бана има приложение на 100%, нужна е една добра организация и спирки, повечето съседни села и населени места имат железопътен транспорт до Плд, но това е с-бана, влаковете, а не трамовете дето в ДЕ им викат щрасенбан...

tkirov написа на 02.12.2009 г.:
S-bahn в Пловдив? Аз съм ЗА, ЗА и ЗА! Скъпо било? Че то без пари не става, а колко точно ще струва? Хайде нека да дадем МАЛКО пари на някой, който да каже с точност "Колко ще струва" и тогава да твърдим, че е скъпо.

smilodont написа на 02.12.2009 г.:
fiher . И на мен ми се иска да има алтернативен транспорт в Пловдив . Радвам се за потребностите за който сподели но искам да ми кажеш една линия поне която може да се осьществи на този тип (скоростни трамвай ) . Преди всичко трябва да се разгледат и вьзмажностите който предлага устройството на градьт . Тук е трудно да се постигне разширение на улиците а да не говорим за сьздаване на поне едно допьлнително платно за този транспорт .

fisher написа на 02.12.2009 г.:
Драги съграждани, аз не съм много компетентен по тези въпроси, но според мен построяването на метрополитен е изключителн скъпа инвестиция за нашия град. По света строят метро или надземни градски железници в градове поне с население 800 или 900 хиляди жители за да бъде рентабилно строителството.Пловдив на този етап е едва около 400 хил. жители, което според мен едва ли ще е рентабилно.Вярно е, че има градове с население колкото Пловдив с изградено метро ,но това са градове в изключително богати държави,давам пример с Отава,Бон и др.На този етап може да се помисли например за скоростни трамваи в Пловдив.На подобни трамваи съм се возил и според мен са по достъпни за финансовата им реализация в Пловдив.

fly_energy написа на 26.07.2009 г.:
цитат от изказване на dadan от 02:12 / 26.07.2009 г.:
цитат от изказване на fly_energy от 21:33 / 25.07.2009 г.:
цитат от изказване на dadan от 19:00 / 25.07.2009 г.:
цитат от изказване на Ivanoff от 18:44 / 25.07.2009 г.:
witch_honor, аз искам алтернативен транспорт. Останалите пловдивчани също искаме алтернативен транспорт. Големият ни проблем е, че сегашният ни кмет е дърмонко. Като районен кмет може и да е бил добър, но за кмет на цял град като Пловдив очевадно не става. Мисли на дребно, решава проблемите локално и повърхностно. Ако се поразровиш в сайта ще видиш новини за "откриването на супер-мощен светофар на бул. Мария Луиза". Това е гордостта на пловдивския кмет - откриването на "модерен" и "мощен" (wtf?!) светофар. В момента ни управляват хора, които стават за управление на някое селце може би, но не и за град като Пловдив, който има амбицията да се разширява. Славчо Атанасов (като олицетворение на цялата администрация) се захвана с дребните неща (които са важни, разбира се!) и загърби сериозните проблеми на града. В сегашния момент споменаването на метрополитен ми се струва утопично. Пловдив просто изгуби още един кметски мандат, който можеше да е белязан от големи инфраструктурни проекти. Всъщност няма как да знаем - може би пък транспортните екипи мислят за реализирането на такива проекти при наличието на финансов ресурс за тях, макар че силно се съмнявам, имайки предвид какви тъпотии се върят на бул. България в последно време.
кои са по важните неща от новите водопроводи и разширението на булевардите? с кои проблеми очакваш да се справи кмета?
Ами цялата тема е за транспорта на Пловдив. Кмета не е направил нищо за този проблем. Най-малкото е да задължи часните фирми да подновят автобусите, да наложат нови стандарти и закони и както вече много пъти се спомена: планове за бъдещо развитие не само на извънуличен електротранспорт, ами като цяло транспортна схема. И като направиха една транспортна схема, която включваше многоетажни паркинги на концесия..... НИЩО не се направи повече.И второто много важно нещо е Марица. Само обещаваше да я почисти, а какво виждаме - нищо. И кой поде да направят проек и евентуална реализация - бизнесмените! А това си беше работа на администрацията!
за какво са ти многоетажни паркинги, като сега има почити навякъде платени ама никой не ги ползва? къде няма платен паркинг с постоянно свободни места? един квартал със задръствания ще ми кажеш ли? а за новите рейсове- ти би ли инвестирал в нови реисове с толкова пътници колкото в момента има градския транспорт? на последък не съм видял повече от 10 човека в рейс.
Страшно се дразня като почнете да говорите така: "на последък не съм видял повече от 10 човека в рейс." Предполагам ти караш кола и само "забелязваш" хората в рейсовете. Аз пък ще ти кажа, тъй като ползвам градски транспорт почти всеки ден, че рейсовете се ползват много. Сега е лято и пътникопотока е по-малък, но пак има много хора. Може да си видял рейсове в часовете от 14-16, които наистина са слаби, но иначе сутрин и следобед са дори фраш. А през другите сезони са на 300% пълни в пиковите часове!

witch_honor написа на 26.07.2009 г.:
Последния път като идвах в Пловдив имахте вече завършен ремонт върху мост над коловозното развитие (мисля, че за Крумовско шосе); не успях да проверя новия мост над Марица до къде е стигнал, но иой сигурно е напреднал...Инфраструктурата на един град в условията на нашето скъпо съвремие и финаносва действителност е бич Божи за всяко кметство, но вече поне има начини:ОП "Транспорт" още е налице - Пловдив може да кандидатства сега за централна отсечка от три станции, които да свързват двата края на центъра и да разкрият археологическото ниво.Трябва да се почне с малки стъпки. Софийското метро  тръгнало с 5 станции от никъде, през никъде, до никъде (буквално!), сега септември месец ще се завърши първа линия - с клизма, с 2 години закъснение, със гигантски загуби и опънати нерви, но ще е готово. Не е толкова трудно, но в кметската програма няма да се появи метро и алтернативен транспорт, докато вие като граждани не си го поискате.Като кажа на гаджето си за метрото в Пловдив и реакцията е: "ГЛупости - ти си строй метро, аз ще си карам колата.". Не че и в София няма такива заблудени електрони, но все пак в Пловдив е масово, съдейки и от този форум.Няма не мога, има не искам...Има достатъчно програми за финансиране на подобни проекти, има достатъчно частни инвеститори, които да са заинтересовани от построяването на подземни паркинги, подземно археологичско-музено ниво + търговска площ и грубата конструкция на метростанции...Не вярвам някой Пловдивчанин да се възпротиви, ако в центъра на града се появят 3 подземни паркинга, с адекватни заповеди за прибиране на колите и раздаване на ваучери за хората в района по адресна или делова регистрация.Има методи да се финансира, има средства, които така или иначе не усвояваме, има достатъчно фирми, вече с опит в конструкцията н подобни обекти, има ноу-хауто от Метрострой, трябва само на следващия мандат въпроса да се постави сериозно, заедно с другия въпрос, който има пряка връзка с метрото, защото ще е пълно безумие метрополитена да е в Община Пловдив, а депата - в Община Родопи (нали така се казваше?).

dadan написа на 26.07.2009 г.:
цитат от изказване на fly_energy от 21:33 / 25.07.2009 г.:
цитат от изказване на dadan от 19:00 / 25.07.2009 г.:
цитат от изказване на Ivanoff от 18:44 / 25.07.2009 г.:
witch_honor, аз искам алтернативен транспорт. Останалите пловдивчани също искаме алтернативен транспорт. Големият ни проблем е, че сегашният ни кмет е дърмонко. Като районен кмет може и да е бил добър, но за кмет на цял град като Пловдив очевадно не става. Мисли на дребно, решава проблемите локално и повърхностно. Ако се поразровиш в сайта ще видиш новини за "откриването на супер-мощен светофар на бул. Мария Луиза". Това е гордостта на пловдивския кмет - откриването на "модерен" и "мощен" (wtf?!) светофар. В момента ни управляват хора, които стават за управление на някое селце може би, но не и за град като Пловдив, който има амбицията да се разширява. Славчо Атанасов (като олицетворение на цялата администрация) се захвана с дребните неща (които са важни, разбира се!) и загърби сериозните проблеми на града. В сегашния момент споменаването на метрополитен ми се струва утопично. Пловдив просто изгуби още един кметски мандат, който можеше да е белязан от големи инфраструктурни проекти. Всъщност няма как да знаем - може би пък транспортните екипи мислят за реализирането на такива проекти при наличието на финансов ресурс за тях, макар че силно се съмнявам, имайки предвид какви тъпотии се върят на бул. България в последно време.
кои са по важните неща от новите водопроводи и разширението на булевардите? с кои проблеми очакваш да се справи кмета?
Ами цялата тема е за транспорта на Пловдив. Кмета не е направил нищо за този проблем. Най-малкото е да задължи часните фирми да подновят автобусите, да наложат нови стандарти и закони и както вече много пъти се спомена: планове за бъдещо развитие не само на извънуличен електротранспорт, ами като цяло транспортна схема. И като направиха една транспортна схема, която включваше многоетажни паркинги на концесия..... НИЩО не се направи повече.И второто много важно нещо е Марица. Само обещаваше да я почисти, а какво виждаме - нищо. И кой поде да направят проек и евентуална реализация - бизнесмените! А това си беше работа на администрацията!
за какво са ти многоетажни паркинги, като сега има почити навякъде платени ама никой не ги ползва? къде няма платен паркинг с постоянно свободни места? един квартал със задръствания ще ми кажеш ли? а за новите рейсове- ти би ли инвестирал в нови реисове с толкова пътници колкото в момента има градския транспорт? на последък не съм видял повече от 10 човека в рейс.

fly_energy написа на 25.07.2009 г.:
цитат от изказване на dadan от 19:00 / 25.07.2009 г.:
цитат от изказване на Ivanoff от 18:44 / 25.07.2009 г.:
witch_honor, аз искам алтернативен транспорт. Останалите пловдивчани също искаме алтернативен транспорт. Големият ни проблем е, че сегашният ни кмет е дърмонко. Като районен кмет може и да е бил добър, но за кмет на цял град като Пловдив очевадно не става. Мисли на дребно, решава проблемите локално и повърхностно. Ако се поразровиш в сайта ще видиш новини за "откриването на супер-мощен светофар на бул. Мария Луиза". Това е гордостта на пловдивския кмет - откриването на "модерен" и "мощен" (wtf?!) светофар. В момента ни управляват хора, които стават за управление на някое селце може би, но не и за град като Пловдив, който има амбицията да се разширява. Славчо Атанасов (като олицетворение на цялата администрация) се захвана с дребните неща (които са важни, разбира се!) и загърби сериозните проблеми на града. В сегашния момент споменаването на метрополитен ми се струва утопично. Пловдив просто изгуби още един кметски мандат, който можеше да е белязан от големи инфраструктурни проекти. Всъщност няма как да знаем - може би пък транспортните екипи мислят за реализирането на такива проекти при наличието на финансов ресурс за тях, макар че силно се съмнявам, имайки предвид какви тъпотии се върят на бул. България в последно време.
кои са по важните неща от новите водопроводи и разширението на булевардите? с кои проблеми очакваш да се справи кмета?
Ами цялата тема е за транспорта на Пловдив. Кмета не е направил нищо за този проблем. Най-малкото е да задължи часните фирми да подновят автобусите, да наложат нови стандарти и закони и както вече много пъти се спомена: планове за бъдещо развитие не само на извънуличен електротранспорт, ами като цяло транспортна схема. И като направиха една транспортна схема, която включваше многоетажни паркинги на концесия..... НИЩО не се направи повече.И второто много важно нещо е Марица. Само обещаваше да я почисти, а какво виждаме - нищо. И кой поде да направят проек и евентуална реализация - бизнесмените! А това си беше работа на администрацията!

dadan написа на 25.07.2009 г.:
цитат от изказване на Ivanoff от 18:44 / 25.07.2009 г.:
witch_honor, аз искам алтернативен транспорт. Останалите пловдивчани също искаме алтернативен транспорт. Големият ни проблем е, че сегашният ни кмет е дърмонко. Като районен кмет може и да е бил добър, но за кмет на цял град като Пловдив очевадно не става. Мисли на дребно, решава проблемите локално и повърхностно. Ако се поразровиш в сайта ще видиш новини за "откриването на супер-мощен светофар на бул. Мария Луиза". Това е гордостта на пловдивския кмет - откриването на "модерен" и "мощен" (wtf?!) светофар. В момента ни управляват хора, които стават за управление на някое селце може би, но не и за град като Пловдив, който има амбицията да се разширява. Славчо Атанасов (като олицетворение на цялата администрация) се захвана с дребните неща (които са важни, разбира се!) и загърби сериозните проблеми на града. В сегашния момент споменаването на метрополитен ми се струва утопично. Пловдив просто изгуби още един кметски мандат, който можеше да е белязан от големи инфраструктурни проекти. Всъщност няма как да знаем - може би пък транспортните екипи мислят за реализирането на такива проекти при наличието на финансов ресурс за тях, макар че силно се съмнявам, имайки предвид какви тъпотии се върят на бул. България в последно време.
кои са по важните неща от новите водопроводи и разширението на булевардите? с кои проблеми очакваш да се справи кмета?

Austin Powers написа на 25.07.2009 г.:
witch_honor, аз искам алтернативен транспорт. Останалите пловдивчани също искаме алтернативен транспорт. Големият ни проблем е, че сегашният ни кмет е дърмонко. Като районен кмет може и да е бил добър, но за кмет на цял град като Пловдив очевадно не става. Мисли на дребно, решава проблемите локално и повърхностно. Ако се поразровиш в сайта ще видиш новини за "откриването на супер-мощен светофар на бул. Мария Луиза". Това е гордостта на пловдивския кмет - откриването на "модерен" и "мощен" (wtf?!) светофар. В момента ни управляват хора, които стават за управление на някое селце може би, но не и за град като Пловдив, който има амбицията да се разширява. Славчо Атанасов (като олицетворение на цялата администрация) се захвана с дребните неща (които са важни, разбира се!) и загърби сериозните проблеми на града. В сегашния момент споменаването на метрополитен ми се струва утопично. Пловдив просто изгуби още един кметски мандат, който можеше да е белязан от големи инфраструктурни проекти. Всъщност няма как да знаем - може би пък транспортните екипи мислят за реализирането на такива проекти при наличието на финансов ресурс за тях, макар че силно се съмнявам, имайки предвид какви тъпотии се върят на бул. България в последно време.

crusader написа на 25.07.2009 г.:
цитат от изказване на witch_honor от 17:22 / 25.07.2009 г.:
http://bg.wikipedia.org/wiki/Метрополитен_Палма_де_Майорка
Между другото Палма Де Майорка,е град горе-долу колкото Пловдивhttp://bg.wikipedia.org/wiki/Метрополитен_Палма_де_МайоркаЗасега имат 1 линия дълга 8,5 км отворена през 2007 ,но смятат да строят и втора,която ще е приблизително 11 км.Тяхното май не е точно метро,а нещо между метро и трамвяй,както ти каза междуребскието е малко и станциите са малко по на гъсто от стандартно метроЛошото е,че това нещо за БГ стандарта е прекалено скъпо .

witch_honor написа на 25.07.2009 г.:
Световната тенденция е да се свива автомобилния трафик и да се разширява електротранспорта.Ако излезе решение, че в Пловдив ще се проектират и построят 20-30 км тролейбусна контактна мрежа, обслужваща целия град, тогава можеше да се коментира рентабилността на метрополитена и да се застъпва за разширение на улиците и булевардите.Не казвам, че уличната инфраструктура трябва да се занемари отвсякъде, но трябва да се дава предимство на извънуличния електротранспорт или автомоният уличен електротранспорт.В София се изготвя връзката метро трамвай/тролейбус, в Пловдив спокойно може да е метро тролейбус.Не смятам, че Пловдив е с нещо по-малко от София, че да не се готви за метрополитен - разстоянията са големи, населението е достатъчно. Най-малкия град с метро, както вече споделих е с население от порядъка на 200 000 души и изгражда линия с 5-6 станции и планира още линии след време.Други примери за малки метрополитени има много, но ето един за метрополитен с тясно междурелсие от 1000мм:http://bg.wikipedia.org/wiki/Метрополитен_Палма_де_Майорка . Правило за населението и метрополитена НЯМА!Правилото за метрополитени е: кофти ли е на повърхността, задръстват ли се по светофарите, вкарай ги под земята. Това е... Щом един град има задъхваща се транспорта система и поголовно хората започват да използват личните си автомобили - значи е време за метро.Помислете си за кои още градове това важи с пълна сила. За момента се сещам за общо 4 града в България, достатъчно големи и гъста населени и с достатъчно комуникативна агломерация, в които транспортната система не може да се справи, хората карат колите си вътре в града и инвестициите по пера не включват големи транпортни инфраструктурни проекти:1) София (като изключим метрото, което се строи в момента);2) Варна;3) Пловдив;4) Бургас.Тези четири града тряябва да започнат да обмислят бъдещи трасета. София и Варна вече сеа готови в далечната перспектива; Бургас и те мъдреха нещо... единствено Пловдив се попипва...И за да съм още по-аргументиран ще кажа следното:Транспортната система на един град не зависи само от компактния град, а от агломерациите. За Бургас трябва да има по-оптимална и бърза система за обслужване на Средец-Бургас; Бургас-Свети Влас; Бургас-Поморие;За Варна - Варна-Девня; Варна-Златни пясъци; Варна-Галата;Варна-Камчия и т.н.;За София - София-Своге; София-Костинброд; София-Перник; София-Елин Пелин; София-Сливница...За Пловдив - Пловдив-Асеновград (разстоянието между двата града е 18 километра); Пловдив-Стамболийски; Пловдив-Садово и т.н.Тези транспортни връзки също имат нужда от адекватно и бързо обслужване. Към настоящият момент всички идващи от агломерационните сателити с влак, рейс и т.н. на училище и работа, целият поток пристига на едно място в големи бройки по едно и също време...Този поток трябва да бъде обслужван бързо и ефикасно, защото, може да прозвучи грубо, но не бива да отнема място за самите пловдивчани.Подобна практика има навсякъде, дори и сега в София ще строят ж.п. гара до една от метростанциите, специално заради Перничани, за да може да се разкарат от останалия транспорт и най-вече - бул. Цар Борис III да си спести пернишките автомобили...А предвид, че Пловдив е тракийската столица, не виждам защо така омаловажавате факта, че града ви се задъхва, че ако не се започне проучване за метро, скоро ще стигнете дъното и няма да излезете лесно от там...Тролейбусите и автобусите са оптимално решение за град от калибъра на Добрич или Видин... Пловдив обаче вече почти опира до Родопите... още 15-20 години и ще започнете да се сливате с Асеновград...Време му е за извънуличен електротранспорт - колкото по-скоро вие, като граждани, и управляващите ви като длъжностни лица го осъзнаете и изисквате, толкова по-лесно ще стане и без клизми като в София...

guest11 написа на 25.07.2009 г.:
Добри идеи, но докато Пловдив не доближи 1 милион жители няма икономически смисъл да се правят такива неща. В момента в Пловдив все повече хора ползват автомобили и е по-добре да се мисли за разширение на главните булеварди като "Руски" и "В.Априлов". Сравненията със София са неуместни, тя е няколко пъти по-голяма от Пловдив по територия и население затова започнаха да играждат метро. В Пловдви ако се разширят големите булеварди и се оптимизира градския транспорт няма да има проблеми с движението.

Страници:1 2 3 4 5 ... 7Следваща


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: