ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Строителство

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
Възраждането на една отминала идея - S bahn (идеи за алтернативен транспорт)
smilodont написа на 29.06.2009 г.:
Пак ще се повторя
че Пловдив
е много на гьсто застрое&
#1085; , а и не мисля че можем да се оплачем
от грацкия
транспо&
#1088;т в Пловдив
макар че много още трябва да се направи
. Истина е че аз не се качвам на такьв но като погледн&
#1072; автобус&
#1080;те са почти празни . Вярно е че движени&
#1077;то в Пловдив
се затрудн&
#1103;ва но нека обьрнем
внимани&
#1077; на факта че 70 % от автомоб&
#1080;лите през деня са служебн&
#1080; което едва ли ще го промени&
#1084; с изгражд&
#1072;нето на такива сьораже&
#1085;ия По скоро трябва да освовод&
#1080;м булевар&
#1076;ите за по бьрзо премина&
#1074;ане на крастов&
#1080;ща и прелези.
И за да не бьда голосло&
#1074;ен ще се обзалож&
#1072; че всеки един от нас може да прекоси
Пловдив
с лека кола за не повече от 30 минути дори и сьс спазван&
#1077; на почти всички правила
за движени&
#1077; по пьтя .

crusader написа на 29.06.2009 г.:
цитат от изказване на malkiazmei от 17:07 / 29.06.2009 г.:
smilodont , за другите неща си прав, но тролейбусния транспорт има същия недостатък като автобусния - вляе се от задръстванията и натоварва трафика, вместо да го разтоварва като алтернативните видове транспорт - S-bahn или монорелсова железница.
То в момента никой не иска да се качва в тролейбуси,само в най-краен случай.Не,че е изненадващо де като се има предвид какви са тролейбусите :- и състоянието на контактната мрежа.Междудругото сега нали общината си взе стълбовете от ЕВН и собственика на градски транспорт Ангел Батаклиев е предявил иск към общината да прехвръли стълботе с контактна мрежа на него и да му плаща наем.И най-лошото е ,че общината е готова да го направи.Ама че наглост!

malkiazmei написа на 29.06.2009 г.:
smilodont , за другите неща си прав, но тролейбусния транспорт има същия недостатък като автобусния - вляе се от задръстванията и натоварва трафика, вместо да го разтоварва като алтернативните видове транспорт - S-bahn или монорелсова железница.

smilodont написа на 29.06.2009 г.:
цитат от изказване на ss1988 от 16:01 / 29.06.2009 г.:
в първия градоустройствен план на пловдив е било залегнало да имаме трамваи(именно заради това е пространството между двете платна на бул.руски),но така и за пловдив не се намират пари за разлика от софия.но дори и днес тази идея , по специално с-бан ,може да стане,но трябва да обхваща и центъра.това което трябва да се направи е няколко надлеза и да се използва бул. руски или някоя и друга улица да се жертва(примерно улицата от точна гара до синдикалния дом да се свърже с жп линия от сточна и на синдикалния обръщало или пък срещу гарa юг където има някакви бараки един надлез до руски и после покрай марица към стадион пловдив и столипиново съответно).и в бъдеще като станат селата около пловдив квартали да се вържат и те към мрежата.и няма да е толкова скъпо в сравнение със софия където за метрото са отишли милиарди,които са заем и познайте кой ще ги плаща през следващите години. 
Ето още един който не расьждава а иска да копира , щом някьде го има и ние трябва да го направим . Вместо тромави трамвай или каквито и там други методи за превоз който затормозяват движението не си развием тролейте който запазват екологията и са добро транспортно средство . Аз мисля че градьт ни е достатьчно нагьсто застроен за да изграждаме и други каквито и да е терени за превоз .

johny написа на 29.06.2009 г.:
в първия градоустройствен план на пловдив е било залегнало да имаме трамваи(именно заради това е пространството между двете платна на бул.руски),но така и за пловдив не се намират пари за разлика от софия.но дори и днес тази идея , по специално с-бан ,може да стане,но трябва да обхваща и центъра.това което трябва да се направи е няколко надлеза и да се използва бул. руски или някоя и друга улица да се жертва(примерно улицата от точна гара до синдикалния дом да се свърже с жп линия от сточна и на синдикалния обръщало или пък срещу гарa юг където има някакви бараки един надлез до руски и после покрай марица към стадион пловдив и столипиново съответно).и в бъдеще като станат селата около пловдив квартали да се вържат и те към мрежата.и няма да е толкова скъпо в сравнение със софия където за метрото са отишли милиарди,които са заем и познайте кой ще ги плаща през следващите години. 

smilodont написа на 24.06.2009 г.:
цитат от изказване на L1 от 23:32 / 24.06.2009 г.:
Да, ротманс, нестава само с мислене и пари, изисква се и гражданска позиция на всеки който му е скъп тоя град, а тука всички са такива...Смилодонт навремето ни учиха че политиката е концентриран израз на икономиката...несмятам че нещата от тогава са се изменили много...а може и да греша...
Ас сьм малко оптимист и мисля че вече като се дават пари се мисли малко повече от преди но това не трябва да ни оспокоява . Не всички който ги имат ще ги дадат просто ей така за Пловдив .А май става точно обратното .

L1 написа на 24.06.2009 г.:
Да, ротманс, нестава само с мислене и пари, изисква се и гражданска позиция на всеки който му е скъп тоя град, а тука всички са такива...Смилодонт навремето ни учиха че политиката е концентриран израз на икономиката...несмятам че нещата от тогава са се изменили много...а може и да греша...

smilodont написа на 24.06.2009 г.:
Е най сетне сьм спокоен . Щом нещата опряха до пари го обарнахме на политика .

Rothmans написа на 24.06.2009 г.:
не става само с "револиционно" мислене и пари.

L1 написа на 24.06.2009 г.:
Ротманс имаш в предвид да се нале е някой евро ...що пък не, шопите как изграждат магистрала околовръст и метро с евро пари т.е. дилара е достатъчно зареден, но не е балък за какъвто българските политици го мислят... ;DСамо ме е страх, че тия партийни парашутисти за които предлагат да гласуваме няма да свършат нищо за града ни...и ние само ще тупаме праха от клавиатурата... ;D ;Dсмятам че е дошъл часа на по "революционно" мислене спрямо тия които си мислят че като купят някой глас, както се плаща на проститутка,ще могат да ни наложат тяхното сутеньорско мислене за политиката... ;Dна такива ще кажа БАСТА!

Rothmans написа на 24.06.2009 г.:
цитат от изказване на malkiazmei от 22:50 / 24.06.2009 г.:
Той въобще даже не говори за S-bahn.
естествено че не говоря. едно колело го правят 6 месеца и след това още два пъти си го преправят, ако построят с- бан аз ще съм първия който ще се махне от Пловдив.Обзалагам се че преди да е станал на 1 година тоя с-бан ще се падне барабар с все линии , влакчета и тенекиени кибитки построени на втория етаж. И това че някъде по всета има нещо е 100% сигурно, че тука не може да се случи.

malkiazmei написа на 24.06.2009 г.:
L1, приемам :) и се съгласявам. Нали за това съм толкова обстоятелствен. Опитвам се да развия идеята. А и мисля, че не си схванал какво иска да каже Rothmans с изречението "линията да я няма бе." Неговата борба е ЖП линията от Коматевския възел до Железния мост да се премахне и превърне във велоалея :) Той въобще даже не говори за S-bahn.Crusader, поне ти си разбрал какво искам да кажа. Ще видим, дано не е само поредната лакърдийка на управляващите, а наистина да се нагърбят с подобен проект. Екологията е важно звено за развитие в ЕС и се дават наистина доста пари за такива неща.Лошото е, че според мен с такова нещо би се нагърбил някой, който ще е още на власт, когато се звършва проекта, за да може да се облажи най-много, като се рекламира с този проект. Настоящите управляващи обаче май усещат, че няма да ги бъде кой знае колко дълго още и за това едва ли ще мислят за дългосрочни проекти.

smilodont написа на 24.06.2009 г.:
:P Предлагам да натоварим Малкиязмей с задача да доразвие темата и да намери спонсори с което да кандидатства за изграждането на този Sban

crusader написа на 24.06.2009 г.:
цитат от изказване на malkiazmei от 20:23 / 24.06.2009 г.:
цитат от изказване на smilodont от 19:40 / 24.06.2009 г.:
Не може да се отрече . Снимки и примери даваш но не от Пловдив. Ти не разбра че предлагаш нешто което е ведньж започнато и спряно не случайно.Ас поне живея до една такава спирка на железницата и знам колко се ползваше . И за да не си оправдая името" развален грамофон " повече няма да се боря с вятьрни мелници
Как да ти дам снимки и примери от Пловдив, като говоря за нещо, което не е направено никъде в България. Това обаче не мисля, че означава пълно отхвърляне на идеята автоматично. Защо да не сме иноватори. Преди много много години Пловдив беше първи икономически град в България и иноватор в много насоки. Ако си чел предишните ми постинги, ще разбереш, че и аз живея до една от бившите спирки на градската железница и също писах, че не съм я ползвал, въпреки, че минаваше наблизо. Написах и защо: нямаше къде да отида с нея, заради неудобния й маршрут и график.
цитат от изказване на crusader:
Затова и аз казах,че след 20 години ако се развият добре нещата в икономически аспект ,както за държавата така и за града,ако се оформят се нови големи индустриални зони,ако се застрои по интензивно родопската яка и тн тн може и Пловдив да се сдобие с такова нещо,което естествено ще свързва и околните селища.На първи план е най-добре да се оправи градсикя транспорт ,че с този Батаклиев ..........
crusader, защо всички проблеми трябва да се решават постфактум и ако градът вземе, че се развие така някак си? Защо никога в България не се мисли с перспектива, да се помисли какво да се направи, така че градът да расте свободно, да се създадат условия за благоприятното му развитие. А не развитието и разрастването да се получава въпреки нещата, които правят в Общината? То че няма да го направят е ясно. Тук по-скоро аз си позволявам да помечтая леко. Повод за размечтаването ми е това, което пуснах още във втория постинг по темата: Строят монорелсова железница в Пловдив? . Пак ще се повторя: Ако има някакъв шанс това да не е популистки ход, а действително Пловдив може да вземе пари от Европейската банка за развитие и да се построи такова нещо, мисля, че градът ще може да се развива далеч по-добре, проблемът с трафика ще намалее със сигурност. Вижте в София какво стана с пускането на новата отсечка от метрото. Драстичен спад в трафика просто. Метрото е в пъти, ама в много пъти по-скъпо от монорелсовата железница и за това аз се хванах за него, макар, че темата е S-bahn, което явно е малко по-различно, но така или иначе проблемът на Пловдив е повече в центъра на града от колкото извън него и това е още една причина да се мислят добри алтернативи за "компактен" превоз към центъра на града и вътре в него.При бившата градска железница проблемът беше, че нито беше с твърде ниска цена на билетите, нито минаваше достатъчно на често, нито спирките са на достатъчно комуникативни места, които да образуват транспортен възел. Ако от спирката на железницата трябва да се върви пеш твърде дълго до друга спирка, за да се прехвърли човек по-нататък по транспортната верига, то просто се губи удобсвото да стигнеш до центъра за кратко време.Има и нещо друго. Когато бившата градска железница беше в действие, все още в Пловдив нямаше такива задръствания, както сега. Влакчетата бяха ужасни също така. Ако се пуснат от тези новите Desiro, с достатъчно премислени предварително спирки и конкурентна на автобусите цена, като се изрекламира достатъчно добре, че хората да знаят, мисля, че резултатът ще е друг. Например много фирми между Пловдив и с.Труд изпитват затруднения с придвижването на служителите си. ЖП линията минава точно зад сградите от западната страна на шосето. При добри връзки с източната част на шосето това може да е изключително удобен транспорт за работещите там, които със сигурност са над 1000 (може и доста повече да са):http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=42.18794,24.736769&spn=0.008872,0.01929&t=k&z=16Това също е нещо ново, от времето след железницата. Дори на Гугъл картата няма нито една от сградите, които сега буквално са по целия път между Пловдив и магистралата. Питайте някой от тези хора как се придвижват. Представете си, че работите в такава фирма и живеете в Тракия или Кичука. Няма ли да е удобство с влакчето да се прибереш за 15 минути вместо в задръствания из града да загубиш 40-50 или повече. Аз знам например за една фирмите, които наскоро отвори там своя сграда, а преди това имаше офис в града и съответно се изнесе там, служителка на фирмата се наложи да напусне. Живее в Асеновград и пътува всеки ден. Видя, че при всичките тези задръствания из града й отнема твърде дъгло време да прекоси целия град и да стигне до новата сграда на фирмата. Да не говорим, че с нормален транспорт бихме могли да се развиваме с Асеновград в конгломерат, до колкото знам доста хора от там работят в Пловдив.Другото, което си мисля за пловдивски S-Bahn - ако има влакчета на гъсто в сутрешните и вечерните пикови часове, може и да не е толкова губещо. Защото както бе преди време - на час по 1 влакче, как да го ползваш? Или ще стигнеш 30-40 минути по-рано и ще се чудиш какво да правиш, или ще закъснееш, освен ако не си супер късметлия и часът, в който пристига влакчето, не е точно този, който ти трябва. Шансът обаче беше много малък.
Конкретно ако се прецени ,че такова нещо може да се построи,стига общината да имам достатъчно компетентен капацитет не е проблем да се намери финансиране.Европа ,поне преди кризата,наливаше маси пари за екологичен електро  транспорт било то трамвай или метро.Веднага с сещам за Солун,който бе финансират с огромна сума от Европейската Инвестиционна банка за метрото сиhttp://www.eib.org/projects/loans/2004/20040705.htmето тук има сумати подобни проектиhttp://www.eib.org/projects/loans/sectors/transports.htm

L1 написа на 24.06.2009 г.:
Малкиязмей не можеш ли да приемеш че някой не иска да се конфронтира с теб, а просто да приеме и твоите идеи и да ги доразвие по своему,а ако не се скараме тези идеи могат да станат на пловдивчани защото мохабедчийницата е на пловдивчани а идеите които си казваме тук нямат никъкав смисъл ако не са реалистични и не се подхванат от тези които в момента управляват града. ;)Ротманс то е ясно че линията ще я няма - тя е икономически не обоснована в сегашния си вид. >:(чао

Rothmans написа на 24.06.2009 г.:
линията да я няма бе. защо общината да налива пари в подлези надлези и влакчета, а не бдж в изграждането на линия извън града? а това въздушно влаче ще има ли спирка за втория етаж на мола?

malkiazmei написа на 24.06.2009 г.:
L1, не чете ли какво писах. Нали и аз такава теория развивах. Казах, че бившия S-bahn не се ползваше и "на глас" разсъждавах какво трябва да се промени в него. Иначе и за разширението на Пловдив съм съгласен с теб и го написах - трябва да се създадат условия Пловдив да се развива спокойно. А за приобщаването на околните населени места мисля, че има отделна тема "Искаме си Родопи и Марица!". За съжаление знам и този факт -Толкова е притиснат града от тези две изкуствени общини, че няма на къде повече просто. Фирмите, за които писах в предния постинг - на пътя за с.Труд, се водят в община Марица, а са си чисто пловдивски, работят пловдивчани и т.н.

L1 написа на 24.06.2009 г.:
Просто сте уникални с кавга да ви се чуе мнението и смилодонт и малкиязмей се дърлите по махленски,казах ви да ходите по балканите а не по балконите за да ви се успокоят нервите ;)пак не сте ме разбрали. ???Когато фактите говорят мисля че трябва всички да се съгласим с тях,пуснаха я тая железница преди време и тя икономически умря,а вие се дърлите като малки деца... :PИдеята е тъпа и икономически не издържана,площа на Пловдив е малка за това, виж ако става въпрос за пловдив-крумово-асеновград-куклен-брестник-брестов
ица-марково-първенец-пловдив/като южен пръстен/,/другия пръстен да е на север/-пловдив-стамболийски-цалапица-радиново-цара
цово-труд-войводиново-рогош-скутаре-пловдив,ще е нещо друго ???като според мен са и  реалните граници на днешен Пловдив ако града ни е в тези граници спокойно  може да се помисли за подземна железница и задръстванията в града ще са в миналото,помислете как да се увеличи площа на града и тогава естественно ще спаднат и задръстванията в целия град а и инвеститори те сами ще почнат да строят и изнасят производствата в този нов голям пръстен на града  ;)И ако сега почнете да се обиждате на "селяни" и на "граждани" сте големи тъпаци  >:(

malkiazmei написа на 24.06.2009 г.:
цитат от изказване на smilodont от 19:40 / 24.06.2009 г.:
Не може да се отрече . Снимки и примери даваш но не от Пловдив. Ти не разбра че предлагаш нешто което е ведньж започнато и спряно не случайно.Ас поне живея до една такава спирка на железницата и знам колко се ползваше . И за да не си оправдая името" развален грамофон " повече няма да се боря с вятьрни мелници
Как да ти дам снимки и примери от Пловдив, като говоря за нещо, което не е направено никъде в България. Това обаче не мисля, че означава пълно отхвърляне на идеята автоматично. Защо да не сме иноватори. Преди много много години Пловдив беше първи икономически град в България и иноватор в много насоки. Ако си чел предишните ми постинги, ще разбереш, че и аз живея до една от бившите спирки на градската железница и също писах, че не съм я ползвал, въпреки, че минаваше наблизо. Написах и защо: нямаше къде да отида с нея, заради неудобния й маршрут и график.
цитат от изказване на crusader:
Затова и аз казах,че след 20 години ако се развият добре нещата в икономически аспект ,както за държавата така и за града,ако се оформят се нови големи индустриални зони,ако се застрои по интензивно родопската яка и тн тн може и Пловдив да се сдобие с такова нещо,което естествено ще свързва и околните селища.На първи план е най-добре да се оправи градсикя транспорт ,че с този Батаклиев ..........
crusader, защо всички проблеми трябва да се решават постфактум и ако градът вземе, че се развие така някак си? Защо никога в България не се мисли с перспектива, да се помисли какво да се направи, така че градът да расте свободно, да се създадат условия за благоприятното му развитие. А не развитието и разрастването да се получава въпреки нещата, които правят в Общината? То че няма да го направят е ясно. Тук по-скоро аз си позволявам да помечтая леко. Повод за размечтаването ми е това, което пуснах още във втория постинг по темата: Строят монорелсова железница в Пловдив? . Пак ще се повторя: Ако има някакъв шанс това да не е популистки ход, а действително Пловдив може да вземе пари от Европейската банка за развитие и да се построи такова нещо, мисля, че градът ще може да се развива далеч по-добре, проблемът с трафика ще намалее със сигурност. Вижте в София какво стана с пускането на новата отсечка от метрото. Драстичен спад в трафика просто. Метрото е в пъти, ама в много пъти по-скъпо от монорелсовата железница и за това аз се хванах за него, макар, че темата е S-bahn, което явно е малко по-различно, но така или иначе проблемът на Пловдив е повече в центъра на града от колкото извън него и това е още една причина да се мислят добри алтернативи за "компактен" превоз към центъра на града и вътре в него.При бившата градска железница проблемът беше, че нито беше с твърде ниска цена на билетите, нито минаваше достатъчно на често, нито спирките са на достатъчно комуникативни места, които да образуват транспортен възел. Ако от спирката на железницата трябва да се върви пеш твърде дълго до друга спирка, за да се прехвърли човек по-нататък по транспортната верига, то просто се губи удобсвото да стигнеш до центъра за кратко време.Има и нещо друго. Когато бившата градска железница беше в действие, все още в Пловдив нямаше такива задръствания, както сега. Влакчетата бяха ужасни също така. Ако се пуснат от тези новите Desiro, с достатъчно премислени предварително спирки и конкурентна на автобусите цена, като се изрекламира достатъчно добре, че хората да знаят, мисля, че резултатът ще е друг. Например много фирми между Пловдив и с.Труд изпитват затруднения с придвижването на служителите си. ЖП линията минава точно зад сградите от западната страна на шосето. При добри връзки с източната част на шосето това може да е изключително удобен транспорт за работещите там, които със сигурност са над 1000 (може и доста повече да са):http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=42.18794,24.736769&spn=0.008872,0.01929&t=k&z=16Това също е нещо ново, от времето след железницата. Дори на Гугъл картата няма нито една от сградите, които сега буквално са по целия път между Пловдив и магистралата. Питайте някой от тези хора как се придвижват. Представете си, че работите в такава фирма и живеете в Тракия или Кичука. Няма ли да е удобство с влакчето да се прибереш за 15 минути вместо в задръствания из града да загубиш 40-50 или повече. Аз знам например за една фирмите, които наскоро отвори там своя сграда, а преди това имаше офис в града и съответно се изнесе там, служителка на фирмата се наложи да напусне. Живее в Асеновград и пътува всеки ден. Видя, че при всичките тези задръствания из града й отнема твърде дъгло време да прекоси целия град и да стигне до новата сграда на фирмата. Да не говорим, че с нормален транспорт бихме могли да се развиваме с Асеновград в конгломерат, до колкото знам доста хора от там работят в Пловдив.Другото, което си мисля за пловдивски S-Bahn - ако има влакчета на гъсто в сутрешните и вечерните пикови часове, може и да не е толкова губещо. Защото както бе преди време - на час по 1 влакче, как да го ползваш? Или ще стигнеш 30-40 минути по-рано и ще се чудиш какво да правиш, или ще закъснееш, освен ако не си супер късметлия и часът, в който пристига влакчето, не е точно този, който ти трябва. Шансът обаче беше много малък.

smilodont написа на 24.06.2009 г.:
Не може да се отрече . Снимки и примери
даваш но не от Пловдив.
Ти не разбра че предлаг&
#1072;ш нешто което е ведньж започна&
#1090;о и спряно не случайн&
#1086;.Ас поне живея до една такава спирка на железни&
#1094;ата и знам колко се ползваш&
#1077; . И за да не си оправда&
#1103; името" развале&
#1085; грамофо&
#1085; " повече няма да се боря с вятьрни
мелници


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: